Skip to content

Varnost

Nasveti in opozorila, za varnejšo uporabo digitalnih bančnih storitev in kartic ter varnejše spletno nakupovanje.

Icon for small text card
Varnost je na prvem mestu

Z najsodobnejšimi varnostnimi elementi in tehnologijami skrbimo, da je vaše digitalno poslovanje varno ob vsakem kliku oziroma dotiku zaslona

pictogram
NLB Klik in NLB Pay
Upravljajte z nastavitvami vaših kartic
pictogram
SMS Alarmi in opomniki
NLB Klik, NLB Klikpro, kartice in osebni račun
Tako boste vedno obveščeni o poslovanju z vašim osebnim in poslovnim računom, karticami, o poteku depozitov in varčevanj ter poslovanju v NLB Kliku in NLB Klikproju.
pictogram
NLB Pay
Potrjevanje spletnih nakupov
Close up of row of love locks hanging on a bridge

Enako se morate obnašati tudi na spletu. Goljufi so namreč vedno na lovu za vašimi podatki: pridobiti želijo npr. vaše prijavne podatke za vstop v digitalno banko, davčno številko, uporabniško ime, enkratno geslo, številke bančnih kartic, CVC kode, PIN kode,…

 

Cybersecurity and privacy concepts to protect data. Lock icon and internet network security technolog

Pomembno je, da se enako obnašate tudi, kadar kupujete na spletu. Veš čas se namreč pojavljajo lažne spletne trgovine, ki nas z oglasi vabijo, da pri njih opravimo nakup, v resnici pa na lažnih straneh prodajajo lažne artikle. 

Ste prejeli sumljiv SMS, telefonski klic ali e-sporočilo?

Takoj nas pokličite na 01 477 2000, kjer vam 24/7 lahko blokiramo kartice ali digitalno bančništvo.

Se vaš telefon obnaša nenavadno?

Če vaš telefon deluje počasi, se vam pojavljajo nenavadna pojavna okna ali pa ste zaznali nepooblaščene transakcije in podobno, sledite naslednjim korakom.

pictogram
Takoj izklopite internetno povezavo na svojem telefonu, da preprečite dostopnost podatkov
Izklopite Wi-Fi in mobilne podatke.  Če dostopa do podatkov ni mogoče izklopiti, odstranite SIM kartico in telefon umaknite izven dosega Wi-Fi omrežij, oziroma v celoti ugasnite telefon. 
pictogram
Nato poskusite odstraniti zlonamerno programsko opremo. Na voljo je več možnosti: 
Znova zaženite telefon v varnem načinu. To se razlikuje glede na napravo, vendar običajno lahko držite gumb za vklop, dokler se ne prikaže možnost za izklop, nato tapnite in držite, da se prikaže 'Varni način'. Ko ste v varnem načinu, pojdite v nastavitve telefona in poiščite sumljive ali neznane aplikacije. Odstranite vse aplikacije, ki jih niste prenesli sami ali izgledajo sumljivo. Prenesite zanesljivo protivirusno aplikacijo iz trgovine z aplikacijami in izvedite popoln pregled.
pictogram
Telefon ponastavite na tovarniške nastavitve (factory reset) 
Obiščite pooblaščeni servis za mobilne naprave. 
pictogram
Spremenite vsa svoja gesla
Po odstranitvi zlonamerne programske opreme priporočamo, da spremenite vsa svoja gesla, še posebej za občutljive račune, kot so bančništvo ali e-pošta. Prav tako se izogibajte prenosu aplikacij iz neuradnih spletnih strani, prenosu neznanih in sumljivih aplikacij  iz kateregakoli vira, in bodite previdni pri e-poštnih priponkah ter povezavah. 
Ste prepričani, da bi prepoznali spletno prevaro?
Spletne prevare se ves čas spreminjajo, njihova žrtev pa je lahko prav vsakdo.

Bodite pozorni na klice prek aplikacij za komuniciranje (Viber, Whatsapp, ipd.), ki od vas zahtevajo prijavo v spletno ali mobilno banko. Znani so primeri poskusov zlorabe pri katerih goljufi uporabnike pokličejo (po telefonu, aplikaciji Viber, …) in se izdajajo za tehnično pomoč, po navadi Microsoftovo.  

Tekom telefonskega pogovora poskusijo uporabnika prepričati, da jim omogoči dostop do računalnika in/ali mobilnega telefona, s čimer lahko v celoti prevzamejo nadzor nad njegovimi napravami.  

       

V primeru, da prejmete telefonski klic, SMS sporočilo, e-pošto ali sporočilo prek drugih aplikacij za komuniciranje (Viber, Whatsapp, ipd), ki od vas zahteva namestitev programske opreme (npr. mobilnih aplikacij AnyDesk, TeamViewer ipd.), ne upoštevajte navodil in takšne programske opreme ne nameščajte.

    PRIPOROČILO: Banka po telefonu ali SMS sporočilu nikoli ne zahteva avtentikacijskih podatkov za uporabo spletne ali mobilne banke oz. katerih koli drugih identifikatorjev kot so: PIN koda, geslo, enkratno geslo za dostop do spletne banke, 3-mestna varnostna koda na kartici.

         

    Goljufi preko lažnih spletnih strani, družbenih omrežji, elektronske pošte ali preko spletnih obrazcev pridobijo osebna uporabniška imena in gesla za dostop do spletnih plačilnih kanalov. Phishing prevara se po navadi začne z lažnim elektronskim ali SMS sporočilom, kjer se pošiljatelj predstavlja kot lažni ponudnik bančnih storitev. Taka sporočila vsebujejo povezave do lažnih spletnih strani, ki so podobna uradnim stranem bančnih institucij, kjer goljufi pridobijo varnostne podatke za vstop v spletno banko, v kateri nato izvedejo neodobreno plačilo. 

     

    PRIPOROČILO:  Če ste prejeli sumljivo elektronsko pošto ali SMS, ne odpirajte prilog, ne klikajte na povezave.

    Dobili ste elektronsko pošto, kjer vas poslovni partner obvešča o menjavi bančnega računa ter vas naproša, da sredstva nakažete na novi račun. Bodite pozorni, obstaja možnost, da ste dobili pošto s strani goljufa.  

    Vrivanje v komunikacijo je tip prevare, pri kateri prevaranti vdrejo v elektronsko pošto vašega podjetja ali vašega poslovnega partnerja. Goljuf na fakturi spremeni številko bančnega računa za plačilo blaga.  Resničen prodajalec blaga/izdelka tako ne dobi vaših nakazanih sredstev, saj gredo vaša sredstva na račun goljufov. 

     

    PRIPOROČILO: Vsa sumljiva sporočila preverite – s preprostim telefonskim klicem se lahko pri pošiljatelju prepričate, ali je poslano sporočilo prevara ali ne.

         

    Na spletu ali družbenih omrežjih se pojavljajo oglasi za najem ugodnega kredita. Goljufi navajajo ugodne obrestne mere in nezahtevne odobritvene pogoje. Zahteva pa se vnaprejšnje plačilo stroškov za samo odobritev kredita. Po plačilu začetnih stroškov se praviloma pojavljajo nove zahteve, dokler je plačnik pripravljen izvajati transakcije. 

     

    PRIPOROČILO: Pri kreditih banka nikoli ne zahtevamo predplačila za sklenitev kredita. Stroški so vedno obračunani s sklenitvijo kredita. Tudi preveč ugodna obrestna mera je lahko znamenje prevare.

    Za tovrstne goljufije je značilno, da storilci na spletu ponujajo različne oblike lahkega zaslužka, pri čemer potencialne oškodovance privabljajo z možnostjo vlaganja sredstev v različne oblike naložb (kripto valute, zlato, sklade,…) in z obljubami o nerealno visoki donosnosti.  

     

    PRIPOROČILO: Najbolje se je ravnati po pravilu, če zveni preveč dobro, da bi bilo resnično, navadno res ni.

    Pri spletnem nakupovanju si vzemite čas - natančno preverite spletno trgovino in se obvarujete pred kasnejšo finančno škodo. Preglejte kontakte spletne trgovine in pogoje poslovanja. Preverite oceno spletne strani, ki so jo podale stranke (npr. Trustpilot, itd). Bodite pozorni tudi, ali lahko kupljeno vrnete, ali imajo naveden kontakt, v primeru vprašanj, pritožb. Na ta način se boste lažje prepoznali, katere spletne trgovine so zaupanja vredne.  

     

    PRIPOROČILO: Posebej bodite pozorni na izredno ugodne ponudbe oz. nerealne cene. In možnost brezplačnega pošiljanja po celem svetu, brez omejitev.

    »Denarne mule« oziroma prenašalci denarja lahko vede ali nevede postanete tudi vi. Gre za primere, ko vas neznanci oziroma razna podjetja prepričajo, da na svoj račun prejmete nakazilo ukradenega ali nezakonito pridobljenega denarja in ga nato nakažete naprej. 

     

    PRIPOROČILO:  Bodite pazljivi, prepričajte se, da ali je to, kar počnete, legalno. Prevaranti vam lahko predstavijo lažno zgodbo in največkrat sploh ne boste vedeli, da gre v resnici za nezakonito pridobljen denar.

    Več o spletnih prevarah

    Zaščitite se in se seznanite z najpogostejšimi načini, s katerimi se goljufi skušajo dokopati do vaših osebnih podatkov in denarja. Spletne prevare imajo veliko obrazov – prepoznajte jih pravočasno!