Razstava najboljših plakatov desetega natečaja Plaktivat na temo branja knjig.
8. 10. 2018 – 30. 11. 2018
Plaktivat je natečaj za oblikovanje mestnega plakata na aktualne teme, ki pretresajo našo družbo. Združuje družbeno vlogo mestnega plakata kot izjemno razširjenega medijskega formata in njegovo umetniško vrednost.
Jubilejni, deseti TAM-TAMov Plaktivat je potekal pod naslovom »Pusti knjigi, da te odpelje«. Cilj je bil poiskati vizualno sporočilo, ki bo ljudi spodbudilo k branju knjig in jih nad branjem ponovno navdušilo. Partner natečaja je bil zavod Divja misel.
Na natečaju je sodelovalo rekordno število del 229, visoka pa je bila tudi mednarodna udeležba. Med 123 prijaviteljem jih je bilo 53 iz Slovenije, 70 pa iz tujine. Dela so prispela iz 25 različnih držav.
Razstava nam ponuja pregled 25 del, zmagovalno kreativno rešitev in 15 del, ki jih je strokovna žirija uvrstila v finalni izbor natečaja ter 9 del po izboru TAM-TAM INŠTITUT-a.
Izbrana deveterica plakatov je poleg finalistov uspela odlično posredovati glavno sporočilo natečaja o pozabljenem užitku branja knjig. Vsi izbrani plakati so vizualno prepričljivi, navdihujoči, živi in na gledalca učinkujejo z zadovoljstvom. Vse našteto naj bi ugledali tudi ob knjigah kot bralci. Hkrati pa izbrani plakati izpostavljajo ključno bralno lastnost, vsi kažejo na to, da z branjem vstopamo v druge svetove; v domišljijski svet, "narobe" svet, zamaknjeni, odmaknjeni ali lastni svet.
Sedemčlansko Plaktivatovo žirijo so sestavljali:
Prvič je na natečaju zmagalo delo, ki je prispelo iz tujine. Avtor plakata, ki je najbolj prepričal strokovno komisijo, je Ata Mohammadi iz Irana.
Razstavo je pripravil TAM-TAM INŠTITUT.