NLB Skupina: Poslovanje v prvih devetih mesecih 2015 - stabilno in pozitivno 

30. november 2015

Kljub zelo zahtevnemu makroekonomskem okolju je NLB Skupina v treh četrtletjih letošnjega leta  ohranila dobičkonosnost poslovanja in ustvarila  77,7 milijonov evrov dobička po davkih. Brez upoštevanja (lanskih in letošnjih) enkratnih učinkov poslovanja, se je tekoči rezultat pred oslabitvami in rezervacijami v prvih devetih mesecih letošnjega leta v primerjavi z enakim obdobjem lani izboljšal za 14 % in je v primerjavi z enakim obdobjem lani višji za 19,1 milijonov evrov. V devetih mesecih 2015 so dobiček dosegle vse strateške članice NLB Skupine.  


K izboljšanju so najbolj prispevali višji neto obrestni prihodki v znesku 7,7 milijonov evrov, za enak znesek, tj. 7,7 milijonov evrov so se znižali tudi stroški poslovanja. V NLB optimizacija procesov in stroškov ostaja ena od osnovnih usmeritev za naprej.

Od februarja 2015 zaznavamo trend postopnega padanja obrestne marže. To pomeni močne pritiske na prihodkovni strani poslovanja, ki se bodo nadaljevali tudi v zadnjem kvartalu letošnjega leta ter v letu 2016. Nadaljnje zniževanje obrestne marže in posledično obrestnih prihodkov pričakujemo na vseh trgih NLB Skupine, predvsem pa v Sloveniji. Neobrestni prihodki so v največji meri stabilni. 

Ključne tržne aktivnosti, ki so vplivale na izboljšano poslovanje NLB Skupine 

Na izboljšano poslovanje NLB Skupine so v prvih devetih mesecih 2015 vplivale prodajne aktivnosti, ki se posledično najizraziteje izkazujejo pri kreditih strankam na strateških segmentih. Tržni delež posojil gospodarstvu je v letu 2015 je narasel za 1,0 odstotno točko, ponovno pa beležimo tudi porast kreditov prebivalstvu za 2 odstotka.

Pri prestrukturiranju slovenskega gospodarstva imamo NLB ključno in odgovorno vlogo. Kot svetovalec ostajamo aktivni pri številnih projektih prestrukturiranja slovenskih družb ter s tem dokazujemo visoko stopnjo strokovnosti in odgovornosti. V letošnjem letu smo, po številnih zaključenih projektih prestrukturiranj največjih slovenskih podjetij, okrepili  delovanje na področju prestrukturiranja srednje velikih podjetij. Aktivnosti, ki jih v zadnjih letih izvajamo na področju prestrukturiranja, že kažejo rezultate, saj smo v prvi polovici leta 2015 zabeležili prve prehode podjetij s področja prestrukturiranja nazaj v poslovni del, kar je skladno z usmeritvami EBA, po katerih terjatve oziroma komitenti zadržijo status slabih posojil še najmanj eno leto po začetku rednega odplačevanja svojih obveznosti iz prestrukturiranih terjatev.

Uspešno smo organizirali pet izdaj dolžniških vrednostnih papirjev slovenskih družb v znesku preko 200 milijonov evrov (komercialne zapise za Mercator d.d. in SIJ d.d. ter obveznice za SDH d.d., KD Group d.d. in SIJ d.d.). Istočasno smo kot agent, v sodelovanju z drugimi bankami, s slovenskimi družbami sklenili sindicirana posojila v skupni višini preko 150 milijonov evrov.

Prenova klasičnih poslovalnic in otvoritev Centra inovativnega podjetništva

Po dolgih letih smo v banki pričeli s prenovo klasičnih poslovalnic. Prenovljen odprt koncept poenostavlja in omogoča intenzivnejšo in udobnejšo komunikacijo s strankami. V aprilu smo odprli prvo vzorčno prenovljeno poslovalnico Grič v Krškem, sledila ji je poslovalnica Logatec, medtem ko je bila v enajstih poslovalnicah izvedena prenova blagajniških mest, ki so sedaj odprta in opremljena z avtomatskimi blagajnami. V nekaj letih banka načrtuje osvežitev celotne prodajne mreže.

V oktobru je tudi uradno odprl svoja vrata NLB Center inovativnega podjetništva. Podjetnikom in tistim, ki bodo to šele postali, na enem mestu nudi sklepanje bančnih poslov, dogodke in izobraževanja s področja podjetništva in financ. Je tudi prostor povezovanja in stičišče banke z drugimi deležniki, podporniki tega segmenta gospodarstva. Od maja 2015, ko je Center inovativnega podjetništva neuradno odprl svoja vrata, se je v njem zvrstilo že več kot 100 dogodkov.

V banki smo ponovno zagnali intenziven cikel razvoja storitev in prodajnih poti

V trženjskih pristopih sledimo trendom in se v zadnjih letih usmerjamo predvsem v digitalne oz. spletne in mobilne kanale, družbena omrežja. Smo tam, kjer so naše stranke, predvsem v želji in prizadevanju približati bančne storitve ter izboljšati uporabniško izkušnjo. Tako poleg obstoječih klasičnih poslovalnic, razvijamo vedno nove možnosti poslovanja na daljavo. Kot prvi na trgu smo v tem obdobju uvedli brezstične Maestro kartice. V začetku oktobra smo pričeli s prodajo predplačniške kartice MasterCard, katere posebnost je nalepka, ki strankam omogoča še bolj enostavno brezstično plačevanje. Poleg tega smo lansirali mobilno aplikacijo Klikin, s katero prebivalstvu ponujamo bolj napreden dostop do osnovnih bančnih storitev. V oktobru smo Klikin nadgradili s funkcijo »in-plačilo«, s katero lahko stranke nakažejo denar kar prek mobilne številke, ki jo imajo shranjeno v imeniku pametnega telefona. Razvoj storitev za stranke z namenom olajšanja vsakodnevnega dela in poslovanja, predvsem preko digitalnih načinov, bo tudi v bodoče predstavljal najvišjo prioriteto.

Nadaljujemo z aktivnim pristopom k upravljanju slabih posojil in zmanjševanjem portfelja nestrateških investicij

Rezultati preteklih in trenutnih aktivnosti na področju prestrukturiranja slabih naložb, aktivnega upravljanja zastavljenih nepremičnin in vse večje centralizacije postopkov izterjave slabih naložb se odražajo v manjšem obsegu slabih posojil. Ta so se v prvih devetih mesecih 2015 znižala za 343 milijonov evrov, med tem pa je banka začela tudi z aktivnostmi trženja določenih celotnih portfeljev slabih posojil. Aktivno zmanjšujemo tudi portfelj nestrateških naložb, saj ga je NLB Skupina v prvih devetih mesecih leta 2015 uspela zmanjšati za 9,3 % na 828 milijonov evrov.

NLB je danes sposobna ustvarjati pozitiven rezultat stabilno in vzdržno. Ključni kazalniki, kot sta npr. stroškovna učinkovitost in razmerje med obrestnimi in neobrestnimi prihodki, so na solidnih ravneh. Tako se aktivno z izboljšanjem in stabilnostjo poslovanja banka na najboljši način pripravlja na privatizacijo, ki je, kot je znano, ena od zavez, danih Evropski komisiji s strani lastnika Republike Slovenije. 

Medletno poročilo, september 2015

NLB Korporativno komuniciranje

Na voljo smo vam 24 ur na dan, vse dni v letu!