21. junij - 13. julij 2001
Že drugič zapored, kot spremljevalni dogodek 42. jazz festivala Ljubljana, razstavljamo zanimive grafične rešitve ovitkov plošč, tokrat založbe ECM.
Glasba je najbolj čista, nedoločljiva in abstraktna zvrst umetnosti. Govori sama zase, ne potrebuje podobe in z razlago pogosto izgubi del svoje privlačnosti. To še posebno drži za jazz, kar je morda razlog, da je največ legendarno dobrih grafičnih rešitev plošč prav med ploščami jazza.
Spomnimo se založbe Blue Note in Reida Milesa, ki sta postavila merila tako visoko, da so se vse ostale založbe in njihovi oblikovalci znašli pred precejšnjim zalogajem. Na izziv je s povsem drugačnim vizualnim pristopom in jezikom odgovorila založba ECM, ki sodeluje s celo vrsto oblikovalcev in fotografov. Kljub temu so uspeli razviti povsem samosvojo in takoj razpoznavno vizualno podobo vseh svojih edicij. Ovitki njihovih plošč so med seboj raznoliki, kakor je raznolika tudi glasba, povezuje pa jih preprostost in sodobnost likovne govorice.
Založba ECM s svojim izborom glasbenikov in oblikovalcev že četrto desetletje ustvarja uspešne simbioze. Naj od sodelujočih avtorjev izpostavimo oblikovalca Barbaro Wojirsch in Dietra Rehma, ki sodelujeta z založbo ECM že od samega začetka. Ustvarila sta večino ovitkov, od katerih nekateri samostojno nagovarjajo poslušalca oz. opazovalca, nekateri ovitki pa so del širšega konteksta in jih je potrebno opazovati skupaj. In seveda tudi poslušati.