30. marec - 23. junij 2006
Piter Bankov
Piter Bankov, rojen leta 1969 v beloruski Rečici, je končal Akademijo za umetnost v Minsku. Po diplomi se je vpisal v vojsko in bil po služenju v konstrukcijskem bataljonu sprejet na Akademijo za tisk v Moskvi. Ko je končal študij, je delal kot ilustrator otroških knjig in za to delo prejel več nagrad. Hkrati je ustvaril založniški projekt NeUCH (Neskončna številka), ki se je osredotočal na pisanje in produkcijo oblikovalskih knjižnih izdaj. Ustvaril je 350 umetniških knjižnih izdaj, ki so njegov vir znanja in navdiha - uporabljal je lesorez, krzno, umetne diamante, mačjo kožo, ročno tiskanje in graviranje na steklo z diamantno iglo. Danes so te izdaje večinoma v zasebnih zbirkah v Moskvi, Londonu in Pekingu. Je avtor treh odrskih iger. Leta 1996 je ustanovil studio DesignDepot in revijo [Kak), katere založnik in glavni urednik je še danes.
Kreativni studio DesignDepot je postal znan kot inovativna oblikovalska skupina. Njihovo delovanje je v sodobno rusko oblikovanje vneslo veliko novosti, radovednost in pripravljenost za profesionalno eksperimentiranje pa sta ustvarila izredne učinke. Najbolj pomembno se jim zdi preseganje meja pričakovanega in vsakdanjega, medtem ko se jim žanri za ustvarjalno izražanje ne zdijo bistveni. Njihov cilj je delati in živeti v lastnem ustvarjalnem prostoru in s svojim magnetizmom privabljati stranke, ki potrebujejo nekonvencionalne rešitve. Vsak, ki DesignDepot pozna, sledi vsemu, kar kreativna agencija ustvari. Izdajajo edino rusko revijo ŠKak), ki je posvečena grafičnemu oblikovanju. Izhaja od leta 1996, štirikrat letno v nakladi 5000 izvodov. V sodelovanju s tujimi oblikovalskimi studiji je poleg lastnega dela predstavila japonsko, ameriško, švicarsko, francosko, indijsko, hrvaško in iransko oblikovanje.
Piter Bankov je še kot študent Poligrafa postal idejni vodja konceptualnega umetniškega projekta NeUCH. Okoli sebe je zbral veliko mladih umetnikov, ki so se vsi navduševali nad isto idejo: ustvariti knjigo kot sintezo različnih umetnosti ter pri tem uporabiti najraznovrstnejše materiale in tehnologije. Bankov je v nekaj letih naredil več kot tristo avtorskoumetniških knjig, izrezanih iz drevesa, vrezanih v steklo, sešitih iz krzna ali usnja, ročno natisnjenih ... Informacija, ki jo lahko sprejmemo z dotikom. Ne le vizualna, ampak tudi taktilna komunikacija. Danes postaja ta lastnost ena najbolj aktualnih. Marshall McLuhan je imel prav, ko je rekel: "Medij je sporočilo." Dejstvo, da smo v neprestanem stiku s celim svetom preko mobilnih telefonov, faksov in elektronske pošte, je pomembnejše od gole informacije. Ta sredstva komunikacije bi lahko preimenovali v sredstva dotika. Internet, globalna svetovna mreža, je to dejstvo naredil dokončno očitno - lahko ga občutimo čez blazinice prstov na računalniški tipkovnici. Neverjetno naraščajoča pomembnost taktilnih občutkov in občutljivih dotikov se vizualizira v umetnosti s tako tradicionalnim pojmom, kot je "faktura" oz. pečat umetnika.
V vseh delih Pitra Bankova faktura kar nekako leze na površje in opominja, da se oblikovanje kot umetnost pojavlja na prožni, živi osnovi organske svetovne "mreže" in ne le stroge in točno ukalupljene "mrežice".
Leta 1996 je Piter Bankov ustanovil revijo [Kak) in studio DesignDepot. Revija je takšna, kakršen je njen glavni urednik - neodvisen, vesel in strasten. S tem, ko promovira druge, ves čas napreduje in prerašča samo sebe. Lahko bi rekli, da je [Kak) danes ključno ustvarjalno središče našega poklica. Že deset let ustvarja okoli sebe mogočno in silovito polje, široko komunikacijsko prostranstvo s sočno in jasno, včasih brutalno in kruto, včasih slikovito, gladko in mehko, a vselej zgoščeno, nasičeno in ekspresivno fakturo. Revija ne sledi dogodkom pasivno in ne služi le kot sredstvo prenosa informacij in izražanja idej, ampak jih tudi sama aktivno ustvarja in uteleša, pri čemer nastopa v vlogi katalizatorja sprememb v grafičnem oblikovanju. Po zaslugi revije se rojeva občutenje žive enotnosti vseh, ki so povezani z našim poklicem v državi in svetu.
Kot glavni oblikovalec in kreativni direktor uspešnega studia DesignDepot je Piter Bankov dobil več nagrad: državno nagrado Viktorija na ruskem tekmovanju Dizajn (1997, 1998, 2001); diplomi v kategorijah "časopisni dizajn" in "vizitke" na mednarodnem bienalu grafičnega oblikovanja Zlata čebela (1998); diplomo prve stopnje na festivalu grafičnega in računalniškega oblikovanja Grafit (1998); na razstavah Dizajn in reklama posebno nagrado (1999), prvo nagrado (2001, 2003), dve drugi nagradi (2003); na moskovskem mednarodnem oglaševalskem festivalu tretje mesto (2002, 2003, 2004); prvo mesto na tekmovanju letnih poročil časopisa Ekspert (2002, 2004); diplomo finalista nagrad DIA (2003).
Piter Bankov piše članke ter pogosto nastopa in predava. Uči na Višji šoli grafičnega oblikovanja, ki je del Moskovske umetniške akademije uporabnih umetnosti in Nacionalnega inštituta sodobnega oblikovanja. V tej ustanovi, ki je postala del mednarodne izobraževalne mreže ICOGRADA Education Network, predava danes vsa elita moskovskega grafičnega oblikovanja.
Sergey Serov, ruski predstavnik ICOGRADE, predsednik moskovskega mednarodnega bienala grafičnega oblikovanja Zlata čebela