18. maj 2009
NLB Galerija Avla, oblikovalska razstava
Napoved razstave v NLB Galeriji Avla, Trg republike 2, Ljubljana. Odprtje razstave v četrtek, 21. maja 2009, ob 20. uri. Razstava bo odprta od 21. maja do 10. septembra 2009. Odprtja razstave se bo udeležil avtor razstave Ralph Schraivogel.
Ralph Schraivogel se je rodil leta 1960 v Luzernu. Od leta 1977 do 1982 se je šolal na Šoli za oblikovanje v Zürichu. Po končanem študiju je v Zürichu odprl svoj studio grafičnega oblikovanja. Med letoma 1983 in 2006 je delal za kinotečno-raziskovalno ustanovo Filmpodium v Zürichu, od leta 1984 pa pogosto sodeluje tudi z Muzejem oblikovanja. Med letoma 1986 in 1989 je oblikoval plakate in kataloge za Muzej lepih umetnosti v Zürichu. Leta 1991 je oblikoval celostno podobo za gledališče Theater am Neumarkt. Sodeloval je pri številnih kulturnih dogodkih in festivalih, kot so Jazz Festival Zürich, Scaffhšuser Jazz Festival, Literature Days v Solothurnu in African Film Festival v Zürichu. Med letoma 1992 in 2001 je poučeval na Šoli za oblikovanje v Zürichu. Od leta 2000 do leta 2001 je bil gostujoči profesor na Universitšt der Künste (UdK) v Berlinu. Od leta 2005 poučuje na Šoli za oblikovanje v Luzernu. Njegovi plakati so del različnih stalnih zbirk, med katere sodi tudi MoMA v New Yorku. Od leta 1995 je član mednarodne grafične zveze Alliance Graphique Internationale (AGI).
''Plakati so grafični medij, ki je najbližje slikanju,'' pravi Schraivogel. ''So kot posamezne podobe, hkrati preprosti in kompleksni. Pri tem ne morete goljufati - vsak element mora učinkovati na svojem mestu. Kot oblikovalec ne smem dolgočasiti ljudi. Oblikovati moram presenetljivo sliko, kot ognjemet.'' Schraivogel je človek, ki je ponosen na to, da deluje izven kakršnega koli gibanja, brez vpliva katerega koli sloga ali obdobja. Njegove plakate bolj kot vse drugo vodijo estetska in filozofska zanimanja. Tako njegovi starejši kot mlajši sodobniki ga imajo za enega najbolj vplivnih švicarskih oblikovalcev, za umetnika, čigar opus plakatov razkriva nemirno, neumorno domišljijo.
Njegove modernistične tendence so razvidne iz plakatov za filmske retrospektive Woodyja Allena (1998) in Paula Newmana (2001) v kinoteki Filmpodium.
Ker je Schraivogel gledal vse Allenove filme - in se odločil, da so praktično vsi enaki -, je opazil, da se je režiserjev filmski obraz v tridesetih letih komaj kaj postaral. Na to se je pretkano odzval tako, da je zasnoval plakat z več posnetki Allena, kot je bil videti skozi leta, pri tem pa so bile fotografije in tipografija razporejene v obliki zemljevida Broadwaya in trga Times Square. Plakat je bil komentar dejstva, da Allen dejansko v vsakem filmu igra različico samega sebe.
Ko je Schraivogel tri leta kasneje oblikoval plakat za Paula Newmana, je bil bolj spoštljiv. Pozornost opazovalca najprej pritegne jasna, skorajšnja vizualna simetrija imena NEWMAN. Črke vsebujejo Newmanov žareč obraz v treh osnovnih barvah, spremenjen na način, ki slogovno spominja na Paula Randa. Prostor med monolitnimi črkami, ki se zato nepričakovano vzpostavi, okrepi tako Newmanov položaj filmske legende kot tudi moč postavitve - brez uporabe razdrobljenega pripovednega pristopa, ki ga je Schraivogel uporabil pri Woodyju Allenu.
(Dan Nadel, ustanovitelj studia "Monday Morning")
Odprtje razstave bo v četrtek, 21. maja 2009, ob 20. uri. Razstava bo na ogled do 10. septembra 2009, galerija pa je odprta vsak delavnik od 8. do 18. ure.
Razstavo je pripravil: Emzin, Zavod za kreativno produkcijo. Posebna zahvala za pomoč pri izvedbi gre Ministrstvu za kulturo Republike Slovenije, Mestni občini Ljubljana, Oddelek za kulturo in Pro Helvetii, švicarski fundaciji za kulturo.