17. april - 16. maj 2003
S sedmo razstavo opozarjamo na pomenljivo navzočnost mlajših slikarjev v Umetniški zbirki Nove Ljubljanske banke, saj nas dela dvanajstih umetnikov, ki pripadajo generaciji, rojenih v šestdesetih in sedemdesetih letih, iz zadnjih petih let nazorno prepričujejo, da so s svojimi dosežki že prepoznavno vtkani v celovito podobo novejšega slovenskega slikarstva. Tokrat razstavljamo odkupljene slike Dušana Fišerja, Milana Goloba, Jurija Kalana, Žige Kariža, Aleksija Kobala, Roberta Lozarja, Jona Gala Planinca, Silvestra Plotajsa - Sicoe, Ota Rimela, Natalije Šeruga, Mihe Štruklja in Saša Vrabiča.
Upravičeno lahko trdimo, da so verodostojni ustvarjalci, ki skozi avtorsko prizadeto preizkušnjo pomensko večplastne in slikovno razprto prenovljene modernistične podobe znova utrjujejo njeno zgodovinsko nenadomestljivo prezenco in sporočilnost, kljub pogosto nekritičnemu poudarjanju medijsko vsezajemajoče interference izdelkov novih umetniških praks. Gre pa tudi za zajemanje iz življenja, ikonografija je bolj kot kdaj prej tenkočutno izrisana iz izplasteno trepetajočega časa, ki ga živimo. Zato ne smemo biti presenečeni, da zrenje skozi kritiško optiko postavlja nekatere njihove stvaritve na mednarodno likovno prizorišče z vizualno občutljivostjo, vpeto v izkušnje naše vzburjene polpreteklosti.
Prav z najnovejšim nakupom del najmlajših umetnikov, ki so nedavno končali podiplomski študij in se med tem dejavno navezali na aktualno umetniško miselnost v svetu, je mogoče problematizirati tudi nekatere programsko in idejno obarvane trditve "soustvarjalnih" kustosov. Pri tem jim prav pride sklicevanje na "neobstoj umetnostnega trga". In to, da je posebej pri nas bržčas amorfen, se pravi interesno (in kapitalsko) docela neprofiliran, jim kar ustreza, da se ta brezbrižnost razume in utemeljuje kot nekakšna "družbena slepota", ki kajpak nasproti umetnostnim sistemom tako in tako ne more biti drugačna. Morda so podobne odločitve, kakršna je naša, obetavna znamenja, da vendarle ni nujno povsem tako, saj bo zdajšnja zavestno utemeljena vključitev teh del v umetniško zbirko nekoč v prihodnosti slej ko prej zanikala pripisano jim ekskluzivnost.
Stane Bernik