Paketi in računi
PAKETI
ZA NOVE STRANKE
Nasveti in opozorila, za varnejšo uporabo digitalnih bančnih storitev in kartic ter varnejše spletno nakupovanje.
Z najsodobnejšimi varnostnimi elementi in tehnologijami skrbimo, da je vaše digitalno poslovanje varno ob vsakem kliku oziroma dotiku zaslona
Enako se morate obnašati tudi na spletu. Goljufi so namreč vedno na lovu za vašimi podatki: pridobiti želijo npr. vaše prijavne podatke za vstop v digitalno banko, davčno številko, uporabniško ime, enkratno geslo, številke bančnih kartic, CVC kode, PIN kode,…
Pomembno je, da se enako obnašate tudi, kadar kupujete na spletu. Veš čas se namreč pojavljajo lažne spletne trgovine, ki nas z oglasi vabijo, da pri njih opravimo nakup, v resnici pa na lažnih straneh prodajajo lažne artikle.
Takoj nas pokličite na 01 477 2000, kjer vam 24/7 lahko blokiramo kartice ali digitalno bančništvo.
Če vaš telefon deluje počasi, se vam pojavljajo nenavadna pojavna okna ali pa ste zaznali nepooblaščene transakcije in podobno, sledite naslednjim korakom.
Bodite pozorni na klice prek aplikacij za komuniciranje (Viber, Whatsapp, ipd.), ki od vas zahtevajo prijavo v spletno ali mobilno banko. Znani so primeri poskusov zlorabe pri katerih goljufi uporabnike pokličejo (po telefonu, aplikaciji Viber, …) in se izdajajo za tehnično pomoč, po navadi Microsoftovo.
Tekom telefonskega pogovora poskusijo uporabnika prepričati, da jim omogoči dostop do računalnika in/ali mobilnega telefona, s čimer lahko v celoti prevzamejo nadzor nad njegovimi napravami.
V primeru, da prejmete telefonski klic, SMS sporočilo, e-pošto ali sporočilo prek drugih aplikacij za komuniciranje (Viber, Whatsapp, ipd), ki od vas zahteva namestitev programske opreme (npr. mobilnih aplikacij AnyDesk, TeamViewer ipd.), ne upoštevajte navodil in takšne programske opreme ne nameščajte.
PRIPOROČILO: Banka po telefonu ali SMS sporočilu nikoli ne zahteva avtentikacijskih podatkov za uporabo spletne ali mobilne banke oz. katerih koli drugih identifikatorjev kot so: PIN koda, geslo, enkratno geslo za dostop do spletne banke, 3-mestna varnostna koda na kartici.
Goljufi preko lažnih spletnih strani, družbenih omrežji, elektronske pošte ali preko spletnih obrazcev pridobijo osebna uporabniška imena in gesla za dostop do spletnih plačilnih kanalov. Phishing prevara se po navadi začne z lažnim elektronskim ali SMS sporočilom, kjer se pošiljatelj predstavlja kot lažni ponudnik bančnih storitev. Taka sporočila vsebujejo povezave do lažnih spletnih strani, ki so podobna uradnim stranem bančnih institucij, kjer goljufi pridobijo varnostne podatke za vstop v spletno banko, v kateri nato izvedejo neodobreno plačilo.
PRIPOROČILO: Če ste prejeli sumljivo elektronsko pošto ali SMS, ne odpirajte prilog, ne klikajte na povezave.
Dobili ste elektronsko pošto, kjer vas poslovni partner obvešča o menjavi bančnega računa ter vas naproša, da sredstva nakažete na novi račun. Bodite pozorni, obstaja možnost, da ste dobili pošto s strani goljufa.
Vrivanje v komunikacijo je tip prevare, pri kateri prevaranti vdrejo v elektronsko pošto vašega podjetja ali vašega poslovnega partnerja. Goljuf na fakturi spremeni številko bančnega računa za plačilo blaga. Resničen prodajalec blaga/izdelka tako ne dobi vaših nakazanih sredstev, saj gredo vaša sredstva na račun goljufov.
PRIPOROČILO: Vsa sumljiva sporočila preverite – s preprostim telefonskim klicem se lahko pri pošiljatelju prepričate, ali je poslano sporočilo prevara ali ne.
Na spletu ali družbenih omrežjih se pojavljajo oglasi za najem ugodnega kredita. Goljufi navajajo ugodne obrestne mere in nezahtevne odobritvene pogoje. Zahteva pa se vnaprejšnje plačilo stroškov za samo odobritev kredita. Po plačilu začetnih stroškov se praviloma pojavljajo nove zahteve, dokler je plačnik pripravljen izvajati transakcije.
PRIPOROČILO: Pri kreditih banka nikoli ne zahtevamo predplačila za sklenitev kredita. Stroški so vedno obračunani s sklenitvijo kredita. Tudi preveč ugodna obrestna mera je lahko znamenje prevare.
Za tovrstne goljufije je značilno, da storilci na spletu ponujajo različne oblike lahkega zaslužka, pri čemer potencialne oškodovance privabljajo z možnostjo vlaganja sredstev v različne oblike naložb (kripto valute, zlato, sklade,…) in z obljubami o nerealno visoki donosnosti.
PRIPOROČILO: Najbolje se je ravnati po pravilu, če zveni preveč dobro, da bi bilo resnično, navadno res ni.
Pri spletnem nakupovanju si vzemite čas - natančno preverite spletno trgovino in se obvarujete pred kasnejšo finančno škodo. Preglejte kontakte spletne trgovine in pogoje poslovanja. Preverite oceno spletne strani, ki so jo podale stranke (npr. Trustpilot, itd). Bodite pozorni tudi, ali lahko kupljeno vrnete, ali imajo naveden kontakt, v primeru vprašanj, pritožb. Na ta način se boste lažje prepoznali, katere spletne trgovine so zaupanja vredne.
PRIPOROČILO: Posebej bodite pozorni na izredno ugodne ponudbe oz. nerealne cene. In možnost brezplačnega pošiljanja po celem svetu, brez omejitev.
»Denarne mule« oziroma prenašalci denarja lahko vede ali nevede postanete tudi vi. Gre za primere, ko vas neznanci oziroma razna podjetja prepričajo, da na svoj račun prejmete nakazilo ukradenega ali nezakonito pridobljenega denarja in ga nato nakažete naprej.
PRIPOROČILO: Bodite pazljivi, prepričajte se, da ali je to, kar počnete, legalno. Prevaranti vam lahko predstavijo lažno zgodbo in največkrat sploh ne boste vedeli, da gre v resnici za nezakonito pridobljen denar.
Zaščitite se in se seznanite z najpogostejšimi načini, s katerimi se goljufi skušajo dokopati do vaših osebnih podatkov in denarja. Spletne prevare imajo veliko obrazov – prepoznajte jih pravočasno!