Poslujte varno z NLB Proklikom

NLB zagotavlja uporabniku NLB Proklika povezavo do strežnika elektronskega bančništva prek lastne vstopne točke. Povezavo vzpostavite prek interneta. Za varnost poslovanja prek elektronske banke NLB Proklika poleg varnostnih mehanizmov, ki jih zagotavljamo v banki, poskrbite tudi sami.

Kako varno poslovati prek interneta

Z upoštevanjem zlatih pravil in napotkov iz spodaj navedenih publikacij boste tudi sami poskrbeli za to, da bo vaše e-poslovanje še naprej varno.

Zlata pravila za varno poslovanje prek NLB Proklika

Ne odpirajte e-pošte neznanih pošiljateljev oziroma ne aktivirajte priponk v primeru, če ste sporočilo odprli, saj priponke lahko vsebujejo zlonamerne programe, ki omogočajo vdor v računalnik na daljavo! NLB vam vsa sporočila, vezana na e-poslovanje, pošilja izključno prek sporočil v NLB Prokliku!
Vsak pooblaščenec naj za delo z NLB Proklikom uporablja svojo pametno kartico/USB ključek. Kvalificirano digitalno potrdilo, nameščeno na kartici/ključku, glasi na ime in priimek pooblaščenca. Je njegova elektronska osebna izkaznica, s katero so elektronsko podpisani plačilni nalogi, poslani prek NLB Proklika.
Pametne kartice/USB ključka ne puščajte v bralniku/računalniku brez nadzora. Pametno kartico/USB ključek vstavite v računalnik le takrat, ko prek NLB Proklika dejansko poslujete. Po zaključku dela z NLB Proklikom program zaprite, pametno kartico/USB ključek odstranite iz bralnika/računalnika in shranite kartico/ključek na varno mesto.
PIN koda in vstopno geslo naj bosta znana izključno imetniku pametne kartice/ključka. PIN kodo zamenjajte vsaj enkrat mesečno.
Pametne kartice/USB ključka, PIN kode in vstopnega gesla ne hranite skupaj.
Dostop do računalnika, kjer imate nameščen NLB Proklik, zaupajte izključno pooblaščenim osebam, ki ste jih določili sami.
Izogibajte se poslovanju prek računalnika "na daljavo". Ko računalnik oddate na servis, serviserju ne zaupajte v uporabo pametne kartice /USB ključka. V primeru, da vam serviser pomaga pri uporabi in nadgradnji NLB Proklika, bodite vedno prisotni in PIN kodo ter vstopno geslo vpisujte sami.
V primeru suma zlorabe takoj obvestite vašega poslovnega skrbnika v banki oz. se obrnite na NLB Kontaktni center 01/477 20 00 ali info@nlb.si. Sum zlorabe takoj prijavite Policiji in prekličite veljavnost pametne kartice/USB ključka na Halcom CA 01/200 33 69 ali prek ca@halcom.si.

Način varovanja podatkov v bančnem sistemu

Za varno poslovanje prek NLB Proklika smo poskrbeli s šifriranjem in elektronskim podpisovanjem sporočil med uporabnikom in banko. Tako banka kot uporabnik za šifriranje in elektronsko podpisovanje sporočil uporabljata metodologijo dvojnih ključev in metodologijo tajnega kriptografskega zapisa. Za varovanje omrežij v banki uporabljamo programsko in strojno računalniško opremo, ki jo običajno imenujemo požarna pregrada (firewall).

Identifikacija uporabnika in elektronsko podpisovanje

Oba postopka potekata prek pametne kartice ali USB pametnega ključka z nameščenim kvalificiranim digitalnim potrdilom, ki danes v svetu pomenita najvišjo stopnjo zaščite na komercialnem področju. Na pametni kartici/ključku je natisnjeno ime lastnika, v samem zapisu na pametni kartici/USB ključku pa so zapisani podatki o lastniku v obliki kvalificiranega digitalnega potrdila po standardih PKI. Če pametno kartico/ključek izgubite ali jo nepošteni najditelj poskuša uporabiti, se kartica/ključek zaklene po treh poskusih vpisa napačne osebne številke in nadaljnja uporaba ni več mogoča.

Napotki za varovanje računalniškega okolja in opreme

Podjetje Microsoft stalno objavlja pozive uporabnikom, da si namestijo zadnji paket varnostnih popravkov njihovih operacijskih sistemov in brskalnikov, ki jih uporabljate za delo prek interneta. Navedeno je še zlasti pomembno zaradi vedno pogostejših pojavov programske opreme, ki se na računalnik namesti s pomočjo različnih virusov, trojanskih konj ali črvov in ki omogoča popoln prevzem nadzora nad računalnikom na daljavo ter beleženje in krajo vnešenih podatkov (gesel itd.).



Zato vam ponovno priporočamo, da na vašem računalniku sproti nadgrajujete vaš operacijski sistem in programe, uporabljate zadnje različice antivirusnih programov ter programov za nadzor pretoka vsebin (t.i. firewall). Posebej bodite pozorni na to, da je podjetje Microsoft, ponudnik operacijskega sistema Windows, v zadnjem obdobju prenehalo s podporo nekaterim pogosto uporabljenim starejšim različicam operacijskih sistemov in brskalnikov. Prav tako vam odsvetujemo nameščanje kakršnihkoli datotek, za katere ne poznate izvora ter namena delovanja. Posebno pozornost namenite varni uporabi osebnih zaščitnih elementov na službenih računalnikih ter v primeru oddaje računalnika na servis.

 

Glede ukrepov za povečanje varnosti domačega računalniškega okolja vam svetujemo obisk spletnih strani podjetij, ki se specializirano ukvarjajo z računalniško varnostjo.