Vloga finančnega direktorja je pogosto zahtevnejša od vloge generalnega direktorja. Nezanimanje za denarni tok lahko pripelje do resnih težav, ki jih podjetniki pogosto podcenjujejo.
- 50-odstotno povečanje prodaje: sanje ali nočna mora?
Predstavljajte si podjetnika z inovativnim produktom, na primer podjetje Sladka zrna, ki proizvaja sladke in slane prigrizke. Po uspešnem sodelovanju z velikim trgovcem so prejeli ponudbo za 50-odstotno povečanje prodaje, vendar pod pogojem, da ponudijo dodatni 3-odstotni popust in podaljšanje plačilnega roka s 60 na 90 dni.
Podjetnik je bil navdušen nad povečano prodajo in zanemaril morebitne težave, povezane z denarnim tokom. Kmalu je ugotovil, da mu primanjkuje denarja za sprotna plačila dolgov, čeprav je imel dobiček.
NLB finančni svetovalec razlaga: "Podjetnik ni razumel, da bo imel zaradi 50-odstotnega povečanja prodaje in podaljšanja plačilnega roka več 'denarja zunaj'. Če k temu prištejemo še povečanje stalnih zalog, lahko podjetje hitro zaide v finančne težave, kljub dobičku."